Hrvaška privlačnejša za slovenska podjetja zaradi davčnega okolja
V Zagrebu je potekala poslovna konferenca, na kateri so udeleženci razpravljali o razlikah med Slovenijo in Hrvaško na področju davčne politike. Posebej izpostavljena je bila vprašanje, ali Hrvaška postaja davčna oaza za slovenska podjetja.
Davčni strokovnjak Dušan Jeraj iz podjetja iConsult je poudaril, da čeprav imata državi podoben davčni sistem, pomembne razlike izvirajo iz višine davčnih stopenj. Slovenija ima pet stopenj davka na osebne dohodke, od 16 do 50 odstotkov, medtem ko ima Hrvaška dve, 23- in 35-odstotno. Prav tako ima Hrvaška nižjo stopnjo davka na dobiček – 10 ali 18 odstotkov, v primerjavi s slovenskimi 22 odstotki.
Pere Mioč iz svetovalnega podjetja Forvis Mazars je predstavil analizo primera mednarodnega podjetja, ki je načrtovalo gradnjo logistično-distribucijskega centra za slovenski in hrvaški trg. Naložba, ocenjena na 50 milijonov evrov, bi bila na Hrvaškem deležna približno 12 milijonov evrov spodbud v desetih letih, v Sloveniji pa le okoli dva milijona evrov.
Analiza je potrdila, da ima Hrvaška nižjo davčno obremenitev, tudi z vidika zaposlenih. Na konferenci je sodeloval tudi slovenski minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han, ki je dejal, da Slovenija živi od davkov in si prizadeva ostati socialdemokratska država, kjer državljani vedo, za kaj plačujejo. Hkrati je priznal, da je davčno okolje na Hrvaškem privlačnejše in da bi morala Slovenija preučiti možnosti za izboljšave.
»Zavedam se slabosti in nima smisla, da slovenskim gospodarstvenikom povzročamo težave, če lahko država spremeni stvari na bolje,« je dejal Han. Po njegovem mnenju mora sprememba davčne politike temeljiti na širšem družbenem dogovoru, ki vključuje politiko, gospodarstvo in sindikate, brez navzočnosti kamer.